subota, 18. srpnja 2015.

ČUVAJ ME, Daniela Sacerdoti

Izdavač: Mozaik knjiga, 2014.
[eng. Watch over me]


Nakon gubitka djeteta, Eilidh od tuge s kojom joj se sve teže nositi bježi u Glen Avich, malo selo u Škotskoj u kojem živi sestra njene bake i u kojem je provela neke od najljepših godina svog djetinjstva. Eilidh je više od svega željela postati majka i tome je posvetila cijeli svoj život: odustala je od posla i išla na brojne tretmane medicinski potpomognute oplodnje kako bi konačno zatrudnjela, no, kad se to konačno dogodilo, doživjela je pobačaj i to ju je potpuno dotuklo. Iako joj je već dulje vrijeme jasno kako ju muž vara, o tome nije željela razmišljati jer joj je dobivanje djeteta bilo jedino važno. Sada, ona na Glen Avich gleda kao na utočište od braka koji propada, mjesto na kojem se može oporaviti od beskrajne tuge i gdje može ponovno pokrenuti svoj život.

Sve otkad ga je žena Janet napustila prije dosta godina, te otkako mu je nakon toga umrla majka, Jamie se posve sam brine za svoju sedmogodišnju kćer Maisie. Iako je bio u kratkoj vezi s jednom djevojkom, nakon Janet on nije bio zainteresiran ni za koga, i pomirio se s tim da će do kraja života biti sam, sa svojom kćeri. To se promijeni kada ugleda Eilidh, s kojom je odrastao i u koju je kao dječak bio zaljubljen, te za koju i sada počne gajiti neke osjećaje. Osvojiti Eilidhino ranjeno srce gotovo je nemoguć zadatak, ali uz malu pomoć Jamiejeve majke, koja još vrluda ovim prostorima kao duh, možda ipak ima nade...

Ovaj roman priča o gubitku, boli i ponovnom pronalaženju ljubavi, a začinjen je s mrvicom natprirodnog. U početku je zanimljiv, upoznajemo likove i njihove životne priče i čini se kao da bi ovo mogla biti jedna od onih potresnih, ali dirljivih priča koje te natjeraju da i sam počneš propitivati stvari o svom životu. Nažalost, taj je dojam za mene kratko trajao, jer roman se vrlo brzo pretvorio u melankoličnu, predvidljivu i razvodnjenu ljubavnu priču, koja me nije uspjela zaokupiti i zainteresirati za svoju radnju.

Radnje zapravo gotovo i nema, a već nakon prvih par poglavlja, nakon što upoznamo likove, jasno nam je kako će ova priča završiti. Autorica je pokušala priču učiniti zanimljivijom dodavanjem mrvice natprirodnog sadržaja, koji se ogleda u liku Jamiejeve mrtve majke koja, u svom obličju duha, pokušava pomoći Jamieju da ponovno nađe sreću. Ta kratka poglavlja u kojima je duh Jamiejeve majke glavni protagonist su mi zaista i bila najzanimljivija u romanu.

Ostali likovi me se nisu pretjerano dojmili, možda baš zbog te predvidljivosti smjera u kojem roman ide, zbog koje mi se nisu doimali kao ništa više od lutaka na koncu koje autor usmjerava prema već predodređenom cilju, bez čak i pokušaja da čitatelja pokuša zavarati nekim neočekivanim događajem zbog kojeg bi on mogao pomisliti da možda kraj i nije toliko predvidljiv koliko je mislio. Svaki njihov susret i dijalog djelovao mi je kao da gledam neku lošu predstavu u kojoj glumci izgovaraju za njih napisane rečenice bez da ih zaista misle i bez da su se uopće uživili u ulogu. 

Ono u čemu sam uživala čitajući ovu knjigu su opisi škotskog sela u kojem se ova priča odvija. Predivni opisi Škotske su bili ono što me zadržalo uz stranice ovog romana, čak i u njegovim najnezanimljivijim dijelovima. Glen Avich zvuči kao idilično utočište u koje bi svatko poželio pobjeći i sakriti se od ostatka svijeta, barem nakratko, te je savršeno razumljivo zašto ga je Eilidh odabrala za svoje mjesto za bijeg. Voljela bih ovo škotsko selo jednom ponovno posjetiti, no možda ipak praćena nekom uzbudljivijom i zanimljivijom pričom.